Všeobecné obchodní podmínky

pro poskytování zdravotních služeb v oblasti fyzioterapie a chirurgie

(dále "VOP")

I. Úvodní ustanovení

  • Společnost Elite Motion Clinic s.r.o., IČO: 220 60 366, se sídlem Rýmařovská 561, Letňany, 199 00 Praha 9, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 413436 (dále "Provozovatel"), je provozovatelem nestátního zdravotnického zařízení, které se nachází na adrese Rýmařovská 561, Letňany, 199 00 Praha 9 (dále "Ordinace").
  • Provozovatel poskytuje na základě rozhodnutí Magistrátu hlavního měst Prahy, odboru zdravotnictví ze dne 18. června 2025, č. j. MHMP 682985/2025, o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb, zdravotní služby formou ambulantní péče v oboru zdravotní péče (i) fyzioterapie a (ii) chirurgie ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů (dále "zákon o zdravotních službách").
  • Tyto VOP upravují některá práva a povinnosti mezi Provozovatelem a odběratelem poskytovaných služeb nebo jeho zákonným zástupcem (dále "Klient") při poskytování zdravotních služeb (zdravotní péče) a činností souvisejících se zdravotními službami Provozovatelem ve prospěch Klienta (dále "Služby"). Dále upravují platební, rezervační a storno podmínky využití Služeb.

II. Rezervace Služby

  • Provozovatel pro účel registrace a administrace Služeb provozuje interní systém, v rámci kterého plánuje poskytování Služeb a rezervační systém dostupný na webových stránkách https://rezervace.rehatab.cz/elite-motion-clinic (dále "Rezervační systém").
  • Klient může Služby objednat:
  • v Rezervačním systému;
  • osobně v Ordinaci;
  • telefonicky na tel. čísle +420 739 080 089;
  • na e-mailu info@elitemotionclinic.cz

(dále "Objednávka").

  • V rámci Objednávky Klient poptává datum, čas a případně i zaměstnance Poskytovatele, který má Službu poskytovat.
  • Potvrzením Objednávky Poskytovatelem je mezi Poskytovatelem a Klientem uzavřena dohoda o rezervaci sjednaného termínu pro účely poskytnutí Služeb za ceny uvedené v Ceníku služeb, jak je tento definován níže. Potvrzení objednávky proběhne zpravidla na e-mail uvedený klientem při vytvoření Objednávky; v případě telefonické nebo osobní Objednávky bude potvrzení Objednávky provedeno jiným vhodným způsobem.
  • Smlouva o péči o zdraví ve smyslu § 2636 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále "občanský zákoník"), se mezi Poskytovatelem a Klientem uzavírá okamžikem, kdy je Klient fyzicky přijat do odborné péče Poskytovatelem v Ordinaci. Touto smlouvou o péči o zdraví se Provozovatel zavazuje poskytovat zdravotní péči lege artis a Klient se zavazuje podrobit se výkonu a uhradit cenu dle aktuálního Ceníku služeb.
  • Ustanovení těchto VOP se uplatní na poskytování Služeb na základě dohody o rezervaci sjednaného termínu podle odstavce 4 i na základě smlouvou o péči o zdraví podle odstavce 5.

· Cena a platba za Služby a změny/zrušení Objednávky ze strany Klienta

  • Ceny za Služby jsou uvedeny v ceníku Provozovatele, který je v dispozici na webových stránkách Provozovatele (https://www.elitemotionclinic.cz/) a v Ordinaci (dále "Ceník služeb"). Uskutečněním Objednávky Klient potvrzuje, že se s Ceníkem služeb seznámil.
  • Provozovatel poskytuje zdravotnické služby mimo systém veřejného zdravotního pojištění. Služby poskytované Poskytovatelem nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, a to ani tehdy, jde-li o zdravotní služby ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů (dále "zákon o zdravotních službách"), jakož ani v případě, kdy má Klient žádanku od lékaře.
  • Poskytovatel si vyhrazuje právo nezahájit poskytování Služeb před jejich úplnou úhradou ze strany Klienta, resp. před poskytnutím zálohy ve výši 100 % ceny Služeb dle Ceníku služeb.
  • Platbu za Služby může Klient provést v Ordinaci hotově, platební kartou akceptovanou Poskytovatelem či QR kódem. V případě platby QR kódem je Klient povinen provést úhradu pomocí "okamžité platby" či obdobné služby; v opačném případě je Provozovatel oprávněn nezahájit poskytování Služeb.
  • Klient je oprávněn jednostranně změnit (přeobjednat) nebo zrušit svou Objednávku nejpozději 48 hodin před sjednaným termínem poskytnutí Služeb (dále "Termín"), a to, s ohledem na požadavek okamžité reakce ze strany Poskytovatele, výhradně:
  • telefonicky na telefonním čísle určeném v těchto VOP pro Objednávky
  • nebo osobně v Ordinaci,

přičemž oznámení o změně nebo zrušení Objednávky je účinné okamžikem, kdy Provozovatel jeho přijetí Klientovi potvrdí stejným komunikačním kanálem; do doby takového potvrzení platí původní Termín beze změn a bez nároku Klienta na bezplatné storno.

  • V případě, že:
  • Klient provede změnu nebo zrušení Objednávky učiněné v době kratší než 48 hodin před Termínem,
  • změna nebo zrušení Objednávky není Poskytovatelem akceptováno nejpozději 48 hodin před Termínem nebo
  • se Klient nedostaví k poskytnutí Služeb v Termínu vůbec, anebo se zpožděním přesahujícím 15 minut,

vzniká Provozovateli právo na paušalizovanou náhradu škody (storno poplatek) ve výši 50 % ceny za objednané Služby dle Ceníku služeb (dále "Storno poplatek"). Storno poplatek je splatný ihned v Ordinaci; není-li uhrazen na místě, je Klient povinen zaplatit jej do 5 dnů od doručení výzvy k úhradě Storno poplatku Klientovi. Při prodlení je Provozovatel oprávněn účtovat úrok z prodlení ve výši určené v souladu s příslušnými právními předpisy.

  • Klient bere na vědomí, že v rozsahu, v jakém je předmětem smlouvy mezi Poskytovatelem a Klientem poskytování zdravotní péče, nemá právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů ve smyslu ustanovení § 1829 a násl. občanského zákoníku. Zrušení nebo změna objednané Služby je možná pouze v souladu se storno podmínkami uvedenými v těchto VOP (viz výše).

· Prohlášení a některá práva a povinnosti Klienta

  • Klient prohlašuje, že:
  • je plně svéprávný nebo za něj při sjednávání a poskytování Služeb jedná jeho zákonný zástupce;
  • se důkladně seznámil s těmito VOP, porozuměl jejich obsahu a bez výhrad souhlasí s tím, že se bude těmito VOP řídit.
  • Klient se zavazuje:
  • dodržovat Provozní řád Ordinace, byl-li Poskytovatelem vydán a bylo-li Klientovi umožněno se s ním seznámit;
  • řídit se pokyny Provozovatele a jeho zaměstnanců;
  • uhradit Provozovateli cenu za Služby dle Ceníku služeb.
  • Klient má právo:
  • být srozumitelně a úplně informován o rozsahu, ceně, termínu a úhradě Služeb;
  • na řádné poskytnutí Služeb;
  • znát jméno zaměstnance, který mu poskytuje Službu;
  • být informován a poučen v rozsahu stanoveném relevantními právními předpisy České republiky;
  • stanovit osobu, která může být informována o jeho zdravotním stavu a rozsah informací, které může Provozovatel poskytnout;
  • odmítnou přítomnost osoby, která se připravuje na výkon povolání zdravotnického pracovníka;
  • podat u Provozovatele stížnost na kvalitu poskytnuté zdravotní služby nebo činnosti s ní související. Stížnost lze podat písemně na adresu sídla Provozovatele nebo elektronicky na e-mail určený pro Objednávky. Provozovatel stížnost prošetří a vyřídí v lhůtě 30 dnů od jejího obdržení, ve zvlášť složitých případech může lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů a stěžovatele o prodloužení písemně vyrozumí. O výsledku vyřízení stížnosti Provozovatel Klienta informuje. Pokud Klient nesouhlasí s vyřízením stížnosti, může se obrátit se stížností na příslušný správní orgán v souladu se zákonem o zdravotních službách. Tím není dotčeno právo Klienta uplatnit reklamaci vad Služeb přímo u Provozovatele podle příslušných ustanovení občanského zákoníku. Zjistí-li Klient, že poskytnutá Služba má vady (nebyla provedena v souladu se smlouvou či právními předpisy), musí na to Provozovatele bez zbytečného odkladu upozornit a může u něj uplatnit práva z vadného plnění. Provozovatel posoudí oprávněnost reklamace ve lhůtě 30 dnů; shledá-li ji důvodnou, nabídne Klientovi přiměřenou nápravu – zejména bezplatné odstranění vady (je-li to možné), poskytnutí náhradních Služeb nebo přiměřenou slevu z ceny Služeb.

V. Práva a povinnosti Provozovatele

  • Provozovatel je povinen:
  • poskytnout Klientovi řádně a včas objednané Služby prostřednictvím kvalifikovaných a odborně způsobilých zaměstnanců;
  • informovat a poučit klienta v rozsahu stanoveném relevantními právními předpisy České republiky.
  • Provozovatel je oprávněn:
  • jednostranně změnit tyto VOP, vždy však pouze s účinností pro Služby poskytnuté po provedení změny těchto VOP; Klient bere výslovně na vědomí a souhlasí s tím, že na poskytování Služby se vztahují VOP platné a účinné v okamžik zahájení poskytování Služby.
  • kdykoliv, a to i bez uvedení důvodů, zrušit již potvrzenou Objednávku;
  • odmítnout poskytnout Službu osobě, která ruší či ohrožuje pořádek v Ordinaci nebo osobě, která může ohrozit zdraví či bezpečnost ostatních osob nebo poskytování Služeb jiným osobám, a to především, nikoliv však výlučně v případě, kdy Klient či osoba, která se k poskytnutí Služby dostavila s Klientem, je nebo se jeví pod vlivem alkoholu či návykových nebo omamných látek.
  • Provozovatel odpovídá Klientovi za škodu na zdraví nebo majetkovou škodu, kterou mu prokazatelně způsobí porušením svých právních povinností při poskytování Služby, a to v souladu s platnými právními předpisy. Provozovatel upozorňuje Klienta a Klient výslovně bere na vědomí, že poskytnutí Služeb nezaručuje dosažení konkrétního léčebného výsledku; Služby jsou poskytovány odborně dle aktuálních medicínských poznatků a individuálních dispozic Klienta, avšak bez záruky vyléčení. Pokud Provozovatel splní své povinnosti řádně a lege artis, nenese odpovědnost za to, že nebude dosaženo zlepšení zdravotního stavu Klienta v očekávaném rozsahu.

VI. Závěrečná ustanovení

  • Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli újmu nebo škodu vzniklou Klientovi v souvislosti se Službou v případě, že:
  • Klient nebo jeho zákonný zástupce uvedl před nebo během poskytování Služby nepravdivé, neúplné či nepřesné údaje;
  • Klient nedodržuje pokyny zaměstnance Provozovatele k odpočinku, cvičení mimo Ordinaci nebo správnému držení těla, a to ani v případě, že v důsledku takového porušení dojde ke zhoršení jeho zdravotního stavu.
  • Provozovatel je správcem osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES. Zásady ochrany osobních údajů jsou k dispozici v Ordinaci a na webových stránkách Provozovatele.
  • V případě, že některá ustanovení těchto VOP jsou nebo se stanou z jakéhokoliv důvodu obsoletní, neúčinná nebo neplatná, a to i v důsledku rozhodnutí příslušných správních nebo jiných státních orgánů, nebude to mít za následek neplatnost či neúčinnost VOP jako celku ani ostatních jednotlivých ustanovení.
  • Veškerá právní jednání týkající se smluvních vztahů mezi Poskytovatelem a Klientem musí být učiněna v písemné formě. Za písemnou formu se považuje i elektronická zpráva odeslaná na kontaktní e-mailovou adresu druhé smluvní strany. Doručuje-li Provozovatel Klientovi, činí tak na e-mail uvedený v Objednávce (případně na adresu bydliště, pokud ji Klient sdělil); doručuje-li Klient, činí tak na e-mail Provozovatele určený pro Objednávky nebo na adresu sídla Provozovatele.
  • Smluvní vztah mezi Provozovatelem a Klientem se řídí českým právním řádem. K rozhodování sporů jsou příslušné obecné soudy České republiky.
  • S ohledem na to, že Klient ve smluvním vztahu vystupuje vůči Provozovateli jako spotřebitel, je k mimosoudnímu řešení sporů příslušná Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869. Tím nejsou dotčena práva Klienta podle ustanovení § 93 a násl. zákona o zdravotních službách.
  • Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 7. 2025.